Cao-onderhandelingen Textielverzorging

Dit is wat we vragen

Portret Yolanda Reus
Door Yolanda Reus 12 oktober 2020

De kop is eraf. De cao-onderhandelingen zijn door FNV geopend met het uitreiken van de cao-voorstellen aan de werkgevers in de Textielverzorging. Als gevolg van deze actie zijn er nu 2 onderhandelingsdagen zijn afgesproken: 8 oktober en 3 november 2020.

Cao-onderhandelingen Textielverzorging

Vrijdag 4 september hebben kaderleden van FNV Textielverzorging hun werkgevers laten weten wat er belangrijk is bij het afsluiten van een nieuwe cao.

Verlanglijst werknemers op servetten

Werkgevers kregen 10 servetten met de belangrijkste cao-voorstellen in cartoonvorm overhandigd en onze kaderleden legden uit wat deze voorstellen voor de collega's in de sector betekenen.

Je pensioen haal je niet gezond

Zo vertelde Monique Tiethof dat ze in al haar dertig dienstjaren nog nooit iemand na een lang dienstverband gezond met pensioen had zien gaan en vertelde Gerda Ilmer hoe ze met de afgelopen hittegolf bijna onderuitging.

Daarom wil FNV dat je minder kan gaan werken aan het einde van je loopbaan EN dat je 3 jaar eerder kan stoppen. En we vinden het hoog tijd voor een hitteprotocol met stevige maatregelen!

Reiskosten nemen toe

Marcel Kromdijk legde uit dat de huidige reiskostenregeling niet meer passend is voor werknemers die net aan 112% minimumloon verdienen en steeds verder moeten reizen als gevolg van sluitingen en overnames.

Maar ietsje meer dan minimumloon

Marcel zegt het al: in de sector zijn de lonen laag. Iedereen werkt voor een salaris dat in de buurt van het wettelijk minimumloon. Daarom vraagt FNV een goede loonsverhoging. Dat mag wel voor werknemers die onmisbaar bleken in de coronacrisis. En als je duurder werk doet dan je eigen werk?? Dan vinden wij dat je daar ook meteen het juiste hogere uurloon voor hoort te krijgen.

Vakbond moet welkom zijn op de werkvloer

We merken dat we niet altijd even welkom zijn als we met jullie willen komen praten op je werk. Dat moet anders. Wij willen werkgevers beloven dat we altijd van te voren laten weten als we langskomen, als zij beloven dat we welkom zijn en zonder luistervinkjes met jullie mogen praten.

Volg ons ook op facebook: www.facebook.com/FNVtextielverzorging