Worden dit onze voorstellen voor de nieuwe cao Motorvoertuigen?

Jij mag stemmen!

Door Redactie 9 mei 2023

Na de zomer gaat FNV Metaal namens jou en alle andere werknemers in de sector met de werkgevers onderhandelen over een nieuwe cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijven. Wat wil jij graag geregeld zien in jouw cao? Daarover mag jij als lid stemmen. Dat kan tot en met 11 juni.

Geef je mening en stem of dit onze cao-voorstellen zijn voor de nieuwe cao Motorvoertuigen

Hoe komen we tot onze cao-voorstellen?

1. De afgelopen periode hebben we ideeën en wensen voor de nieuwe cao verzameld bij een groot aantal werknemers in de sector Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijven.
  2. Op basis daarvan hebben we conceptvoorstellen voor de cao geschreven. Die lees je in de cao-krant en onze leden mogen erover stemmen.
  3. Na het stemmen stellen we onze definitieve cao-voorstellen vast. We sturen die eind augustus naar de werkgevers.
  4. Daarna, op 7 september, gaan de onderhandelingen beginnen.

Cao-krant

In de cao-krant lees je welke voorstellen voor de nieuwe cao door werknemers in de sector zijn ingebracht. Wat vind jij van deze voorstellen? Beslis mee! Geef aan of je het eens of oneens bent met deze voorstellen en welk punt jij het belangrijkste vindt. Het gaat tenslotte om jouw arbeidsvoorwaarden.

Geef je mening en stem

Als lid van de FNV mag jij jouw stem uitbrengen. Doe mee en doe dit uiterlijk 11 juni.

Naar het stemformulier

Word lid voor een betere cao

De cao komt er niet vanzelf. Om een goede cao af te spreken, hebben wij jouw steun nodig. De beste steun is als zoveel mogelijk medwerkers in de Motorvoertuigen lid zijn. Als FNV-lid sta je sterker en heb je meer invloed op de uitkomst van de cao-onderhandelingen. En kun je samen met andere vakbondsleden opkomen voor betere arbeidsvoorwaarden. Zodat jij en je collega's krijgen waar jullie recht op hebben. Wil je meehelpen aan betere arbeidsvoorwaarden in de Motorvoertuigen?

Sluit je aan