Loonsverhoging in januari

Cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijven

Door Redactie 17 januari 2023

Werk jij in de Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijven? Dan hebben we goed nieuws: jij krijgt er vanaf januari 2023 structureel - dus elke maand- 100 euro bij!

100 euro loonsverhoging in januari in cao Motorvoertuigen

Tweede loonsverhoging

FNV Metaal en andere vakbonden hebben afspraken over loonsverhogingen gemaakt in de cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf.  Het is de tweede keer dat jouw loon tijdens de looptijd (1 april 2022 tot 1 november 2023) van deze cao stijgt. Zes maanden geleden, in juni, was de loonsverhoging 2,3%. Nu is de loonsverhoging 100 euro; omgerekend is dit 4% bij een gemiddeld salaris van 2.500 euro.

Extra voordeel voor jongeren

Jongeren van 19 jaar die hun opleiding hebben afgerond, gaan er heel veel extra op vooruit. Wanneer zij 20 jaar worden gaan zij direct over in de volwassen loonschalen. Dat is een extra voordeel van ongeveer 600 euro per maand.

De cao

Alle afspraken staan in de cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf. Er is een officiƫle en vereenvoudigde versie van deze cao.

Dankzij een sterke vakbond

Een goede cao ontstaat niet vanzelf, maar is te danken aan alle leden die samen een sterke vakbond vormen. Met meer leden staan we nog sterker. Word lid! Nu de eerste zes maanden voor 25 euro.

Of maak je collega lid en verdien een tientje

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.