FNV plan 'Groen Staal' krijgt brede steun

Nu doorpakken!

Door Redactie 17 juni 2021

Op donderdag 10 juni heeft een delegatie van FNV Tata Steel het FNV-plan 'Groen Staal' én de handtekeningen van de petitie 'Trots op staal uit de IJmond' overhandigd aan staatssecretaris Dilan Yesilgöz-Zegerius en woordvoerders van diverse politieke partijen. Later die dag werd namelijk een commissievergadering gehouden over Klimaat en Energie en de rol van de overheid.

FNV en werknemers overhandigen plan "Groen Staal" aan Tweede Kamer

Verantwoordelijkheid nemen

Bij de overhandiging hebben we de staatssecretaris en de woordvoerders van de politieke partijen (PvdA, VVD, CDA, GroenLinks, D66, SP) duidelijk gemaakt dat zowel de directie bij Tata Steel als het kabinet nu de verantwoordelijkheid moeten nemen om door te kunnen pakken richting een duurzaam staalbedrijf én dat er direct gestart moet worden met een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek voor het FNV-plan “Groen Staal”.

Meer weten over het plan?

Het plan “Groen Staal” heeft FNV Tata Steel eerder op 14 mei gepresenteerd. In het plan staat onze visie voor een duurzaam en groen Tata Steel helder verwoord.

Wil je meer weten over het FNV plan “Groen Staal”? Bekijk dan deze video waarin de voorzitter van het bestuur van FNV Tata Steel, Gerrit Idema, uitlegt waarom “Groen Staal” broodnodig is.

Bekijk de video