Vakbondsleden akkoord met cao voorstellen Qsil

Qsil Winschoten

Door Redactie 3 maart 2020

Tijdens een ledenbijeenkomst voor werknemers van Qsil gingen de aanwezige leden akkoord met de voorstellen voor een nieuwe cao. Zij gingen ook akkoord met de toezegging dat Qsil voor eind maart met de bonden een sociaal plan afspreekt. Daarom zijn er op korte termijn geen acties, maar als er geen goed sociaal plan komt, dan sluiten we verdere acties niet uit.

FNV leden gaan akkoord met cao voorstellen Qsil

Cao voorstellen Qsil

Dit zijn de cao-voorstellen:

• 3,5 % loonsverhoging per 1 januari 2020
  • Mogelijkheid voor vergoeding contributie voor vakbondsleden binnen de huidige werkkostenregeling.
  • Geen verhoging werknemersbijdrage pensioenpremie
  • Looptijd cao tot 31-12-2020

Om de cao definitief aan te kunnen nemen moeten de FNV leden nog formeel akkoord gaan. Wanneer deze vergadering wordt gehouden horen jullie binnenkort.

Sociaal plan

Tijdens de onderhandelingen bleek dat Qsil geen werkgelegenheidsgarantie wilt afgeven. Ondanks het feit dat Qsil niet wilde praten over een Sociaal plan, hebben ze in de brief van 10 februari jl. wel toegezegd om voor eind maart 2020 met een Sociaal Plan te komen.

Wij verwachten begin maart het plan in te zien. Zolang er nog geen akkoord is, blijven acties nog mogelijk.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.