Together at Work

Cao's zijn hard nodig voor werknemers én werkgevers

Door Redactie 31 oktober 2019

Met de campagne ‘Together at Work’ wil de Europese industrievakbond IndustriAll Europe het belang van cao's onder de aandacht brengen. Waarom is dat hard nodig?

Bekijk waarom cao's goed is voor iedereen

Cao's zijn goed voor iedereen

Werknemers die zich verenigen in een vakbond en op gelijke voet onderhandelen met hun werkgever over hun cao. Dat is de kern van sociaal overleg. Sterke vakbonden zorgen voor betere arbeidsvoorwaarden. En dat is goed voor jou, maar ook voor jouw bedrijf, de economie en samenleving.

Onder druk

Overleg tussen vakbonden en werkgevers over cao's moet het kloppende hart van elk bedrijf zijn. Maar helaas staat het sociaal overleg in Europa onder druk. Werkgevers zijn veel minder bereid om samen aan tafel te zitten. De onderhandelingspositie van vakbonden is de afgelopen jaren verzwakt. Het gevolg: meer onzekere banen, meer ongelijkheid, meer werkende armen. Daarom is het hard nodig dat we het belang van sociaal overleg tussen vakbonden en werkgevers versterken.

De campagne

De ‘Together at Work’-campagne richt zich op werknemers en op werkgevers. Het doel is de vele voordelen van collectief sociaal overleg te benadrukken en te laten zien dat investeren in sociaal overleg loont. Voor iedereen.

Volg!

Volg de campagne op facebook (@industriAllEU), twitter (@industriAll_EU) en instagram (industriall_europe).