Stem nu voor cao Uitgeverijen

Stemmen kan tot 16 februari

Door Redactie 8 februari 2024

Naar aanleiding van onze gemeenschappelijke petitie die we vorige week aan de werkgeversdelegatie hebben overhandigd, zijn we in contact gekomen met de werkgevers. We hebben als FNV, CNV en De Unie onze wensen nogmaals duidelijk gemaakt.

uitgeverijen

Zorgen

De werkgevers hebben ook nogmaals hun zorgen met ons gedeeld. Uiteindelijk hebben we verschillende onderwerpen besproken en zijn we tot een totaalpakket aan cao-onderwerpen gekomen. De werkgevers leggen dit totaalpakket nu voor als ultiem voorstel en wij willen dit daarom officieel aan jullie ter stemming voorleggen.

De uitkomsten van dit nieuwe overleg lees je hier.

Neutraal

Wij leggen dit voorstel neutraal aan jullie voor. Op het gebied van salarissen zijn de uitbetalingsmomenten naar voren gehaald en gereduceerd tot 2 momenten. Verder is van belang dat we de looptijd hebben kunnen verkorten tot 21 maanden.

Daarbij hebben we ook goede afspraken kunnen maken over andere belangrijke punten. Dit kwalitatief pakket gaat onder andere over afspraken zoals 5 mei als vrije dag, doorbetaald kortdurend zorgverlof, een mantelzorgregeling, een verhoogde stagevergoeding, afspraken rondom reiskosten, x/y/z-regeling verlengd, studiekosten behouden en afspraken over omgangsvormen.

Stem nu!

Het laatste woord is aan jullie. Ben jij voor of tegen dit finale bod? Let wel, dit is een officiĆ«le stemming en geen vrijblijvende proteststem. We moeten nu weten waar we staan als vereniging. Je kunt stemmen tot vrijdag 16 februari 12:00 uur.

Stemmen

Samen staan we sterker!

Ben je nog geen lid? Meld je dan aan via onze website. Een nieuw lid betaalt de eerste 4 maanden slechts € 25,-.

Maak iemand anders lid en verdien € 10,-

Wil jij een grotere, sterkere FNV bij jou op de werkvloer en in jouw sector? Nodig dan jouw collega’s uit om ook lid te worden. En mooi meegenomen: als dank ontvang jij € 10,- van ons!

Maak een ander lid

MijnFNV

Wil je graag op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de sector en jouw bedrijf? Zorg dat wij jouw (juiste) mailadres hebben! Op MijnFNV kun je je gegevens bekijken en aanpassen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.