Petitie van ruim 750 omroepmedewerkers aangeboden aan omroepen

Omroepmedewerkers willen eerlijke compensatie voor koopkrachtverlies

Door Redactie 20 november 2023

Op 16 november jl. heeft de voorzitter van de cao-werkgeversdelegatie, Peter Kuipers directeur van KRO-NCRV, de oproep van 756 omroepmedewerkers in ontvangst genomen. Dit is een oproep aan de omroepdirecteuren om met álle vakbonden een afspraak te maken over eerlijke compensatie voor het koopkrachtverlies door de hoge inflatie.

man met professionele camera

Eerste reactie nog niet bemoedigend

De eerste reactie van de voorzitter van de cao-werkgeversdelegatie was helaas nog niet bemoedigend. We gaan er vanuit dat de voorzitter met de werkgeversdelegatie en de omroepdirecteuren van alle omroepen en andere werkgevers die de cao voor omroeppersoneel volgen, zich gaan beraden op een formele reactie op de oproep van hun eigen medewerkers. We hebben hen daartoe uitgenodigd.

Aanbiedingsbrief van de petitie

Na de petitieoverhandiging hebben we alle omroepdirecteuren onze aanbiedingsbrief gemaild. Hierin wijzen we de omroepdirecteuren op haar publieke taak en de maatschappelijke discussie over bestaanszekerheid en de arbeidsverhoudingen die door de houding van de omroepen nog meer onder druk staan.

We willen individuele reactie

We hebben expliciet de vraag gesteld aan de individuele omroepdirecteuren om te reageren op de oproep van de ruim 750 ondertekenaars van de petitie.

Hoe nu verder?

We wachten de formele reactie af van de werkgeversdelegatie, omroepdirecteuren en andere directeuren, die onder de omroep cao vallen. Deze reactie verwachten we deze week.

Nodig je collega uit

Een goede cao komt er niet vanzelf. Wij hebben jou hierbij nodig. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken.

Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV! Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Collega uitnodigen