Leden Openbare Bibliotheken stemmen in met transitieplan Wet toekomst pensioenen

Sociale partners en leden kiezen voor solidaire regeling

Door Redactie 20 oktober 2023

Een overgrote meerderheid van de FNV-leden heeft ingestemd met het transitieplan Wet toekomst pensioenen. Met deze uitslag is een flinke stap gezet in de overgang naar een nieuwe pensioenregeling. Deze overgang vindt plaats per 1 januari 2025.

bibliotheek

Keuzes en afspraken

In het transitieplan Wet toekomst pensioenen staan de keuzes en afspraken die de sociale partners, FNV Media & Cultuur, CNV en VOB, hebben gemaakt over de wettelijk verplichte overgang van de pensioenregeling openbare bibliotheken naar het nieuwe pensioenstelsel. Het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken (POB) gaat de nieuwe pensioenregeling uitvoeren.

Transitieplan Wet toekomst pensioenen

Voor wie?

De nieuwe pensioenregeling is van toepassing op alle werknemers die actief zijn in openbare bibliotheken en die aangesloten zijn bij het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken. Werknemers in de bibliotheeksector, die deelnemer zijn bij andere pensioenfondsen dan POB, bijvoorbeeld ABP of PFZW, vallen onder de transitieplannen van deze fondsen waarbij zij aangesloten waren of nog zijn.