Eindbod werkgevers cao publieke omroepen

Leden worden snel geïnformeerd

Door Redactie 21 februari 2022

Werkgevers van de landelijke en regionale publieke omroepen hebben op 15 februari jl, de vakbonden, waaronder de FNV, een eindbod gedaan voor de nieuwe omroep-cao 2022-2023. De onderhandelingen over jouw cao zijn hiermee beëindigd.

Filmklapper

Formeel eindbod nog niet ontvangen

Wij wachten nog op het formele eindbod van de werkgevers. Zodra wij de definitieve tekst hebben ontvangen informeren we jou.

Vertrouwelijke onderhandelingen

De afgelopen maanden hebben we, op nadrukkelijk verzoek van de werkgevers, jou niet geïnformeerd. Dit om de voortgang van de onderhandelingen er in te houden. Het komt vaker voor dat een van de partijen dit wenst, in wederzijds vertrouwen kom je dat dan overeen. Voorwaarde is wel dat je denkt er daarna snel uit te zijn.

Eindbod

Vanzelfsprekend is het voor ons buitengewoon belangrijk dat wij jou zo snel mogelijk in de onderhandelingen kunnen betrekken. Om die reden hebben wij aan het eind van de laatste onderhandelingsronde aangegeven eerst met onze leden te willen spreken voordat we met de stand van zaken van dat moment naar buiten zouden treden. Werkgevers wilden daar niet op wachten en kwamen met een eindbod.

Eindbod voorgelegd aan medewerkers

Werkgevers hebben inmiddels op het intranet van de verschillende omroepen hun eindbod op hoofdlijnen voorgelegd aan de medewerkers. Dit verbaast ons zeer! Het toont weinig waardering voor de stap van de vakbonden om - notabene op verzoek van werkgevers - een informatiepauze in te lassen, die wij wel zijn nagekomen. En wij hebben nog steeds de definitieve tekst van het eindbod niet ontvangen.

Leden raadplegen

Pas nadat wij een formeel eindbod ontvangen hebben kunnen we jou raadplegen en vragen hoe jij aankijkt tegen dit eindbod. We organiseren, als daar behoeft aan is, ook een werknemersbijeenkomst.

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact op met Andrée Ruiters, andree.ruiters@fnv.nl