Callcentermedewerkers KCD krijgen tot € 1000 terug

Actie FNV succesvol

Redactie
Door Redactie 22 april 2025

In 2024 hield callcenter Klant Contact Diensten (KCD) een eigen bijdrage pensioenpremie in op het loon van de medewerkers. Terwijl in de cao stond dat medewerkers geen eigen bijdrage hoefden te betalen. FNV Callcenters heeft de werkgever hierop aangesproken, waarna elke medewerker de ingehouden eigen bijdrage terugkreeg. Dit bedrag liep voor sommige medewerkers op tot € 1.000,-

Naleving cao 

Na contact met FNV Callcenters kwam de werkgever tot de conclusie dat zij onterecht een eigen bijdrage hebben ingehouden bij de callcentermedewerkers. Het bedrag dat werknemers terugkregen verschilt per persoon. Dit is namelijk afhankelijk van leeftijd, het aantal werkuren, datum indiensttreding en het uurloon. 

Bekijk alle voordelen van het lidmaatschap.
 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.