Ledenpeiling eindbod cao Callcenters: de plussen en minnen

Wat vind jij ervan?

Door Redactie 2 november 2022

Sinds oktober 2021 zijn we bezig geweest om tot een akkoord te komen met de werkgevers. Na een eindbod begin dit jaar van een 0.5% loonsverhoging, die door jullie als leden massaal is afgewezen, hebben we nu een nieuw eindbod ontvangen van de werkgevers.

Ledenpeiling eindbod cao Callcenters: de plussen en minnen

Graag peilen we wat de leden van de FNV hiervan vinden. Er zitten plussen in, maar ook minnen. Het voldoet niet aan de arbeidsvoorwaarden van de FNV, dus graag horen we graag jouw mening. Wat vind jij van het eindbod?

Cao-loon

Alle cao-lonen worden per 1-1-2023 met 16% verhoogd naar:

1-7-2022

1-1-2023

Junior

Medior

Senior

Boven cao-loon

Qua loon maken we stappen. Het belangrijkste is dat voor het eerst sinds wij meedoen aan de cao iedereen een structurele loonsverhoging krijgt van minimaal 7%. Dus ook iedereen die boven cao-loon verdient, krijgt een loonsverhoging. Pijnpunten zijn dat er geen loonsverhoging in 2022 komt.

Pensioen

In het eindbod staat een pensioensregeling, maar de pensioensregeling is een mager pensioen. Wel betaalt de werkgever de gehele pensioensbijdrage.

Thuiswerkvergoeding

De thuiswerkvergoeding wordt minimaal €2 netto per dag. Mocht de thuiswerkvergoeding fiscaal verruimd worden dan wordt de regeling aangepast naar de fiscale ruimte.

Niet voor iedereen een loonsverhoging voor 2023

Dat de cao niet voor iedereen gaat gelden, vinden wij echt niet meer kunnen. Teamleiders, supervisors, coaches, roosteraars en traffic zijn ook lid bij de vakbond en ook zij hebben recht op een goede loonsverhoging. Dat wilden werkgevers niet afspreken in deze cao. Ze willen hierover nadenken met ons.

Het hele eindbod met uitleg kun je hier nalezen. Heb je vragen hierover, dan kun je een e-mail sturen naar elly.heemskerk@fnv.nl

Geef je mening over dit eindbod!

Dit is het eindbod van werkgevers, het betekent dat ze nu niet meer bieden. Het is minder dan jullie wilden. Willen jullie meer, dan zullen jij en al je collega’s actie moeten voeren. Realiseer je je dat als je tegen bent, dat jij en je collega's in meerderheid bereid zijn om actie te voeren. Je kunt uiterlijk 9 november a.s. je mening laten weten.

Geef hier je mening!

Alleen samen staan we sterk

Maak daarom nu ook je collega’s lid, de eerste 6 maanden voor maar 25 euro! Je krijgt voor elk nieuw geworven lid €10,-!

Nog geen lid?

Word nu lid, de eerste 6 maanden voor maar 25 euro! En geef alsnog je mening. (doorklikken naar ledenpagina)