Fors meer banen in callcenters

Vraag neemt toe, volgens onderzoek UWV

Redactie
Door Redactie 4 maart 2020

Het aantal mensen dat werkt in een klantcontactcenter is de afgelopen jaren fors toegenomen. Inmiddels heeft tweederde van de bedrijven moeite om medewerkers te vinden. 

Vrouw in callcenters

Vraag neemt toe

Het aantal mensen in klantcontactberoepen is fors gestegen tot zo’n 154.000. Omdat organisaties hun contacten met klanten steeds meer verschuiven van face-to-face naar telefonisch en digitaal, neemt de vraag naar medewerkers nog altijd toe. Dit blijkt uit gegevens die uitkeringsinstantie UWV heeft gepubliceerd.

Tekort aan personeel

Iets meer dan 60 procent van de werkgevers had in 2019 problemen door personeelstekorten. De werkgevers proberen dit probleem te ondervangen door hun personeel meer zeggenschap en meer doorgroeimogelijkheden te geven. 

Lonen omhoog!

FNV Callcenters heeft een nog veel effectievere oplossing: de lonen omhoog. En fors ook.
 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.