Fors meer banen in callcenters

Vraag neemt toe, volgens onderzoek UWV

Redactie
Door Redactie 4 maart 2020

Het aantal mensen dat werkt in een klantcontactcenter is de afgelopen jaren fors toegenomen. Inmiddels heeft tweederde van de bedrijven moeite om medewerkers te vinden. 

Vrouw in callcenters

Vraag neemt toe

Het aantal mensen in klantcontactberoepen is fors gestegen tot zo’n 154.000. Omdat organisaties hun contacten met klanten steeds meer verschuiven van face-to-face naar telefonisch en digitaal, neemt de vraag naar medewerkers nog altijd toe. Dit blijkt uit gegevens die uitkeringsinstantie UWV heeft gepubliceerd.

Tekort aan personeel

Iets meer dan 60 procent van de werkgevers had in 2019 problemen door personeelstekorten. De werkgevers proberen dit probleem te ondervangen door hun personeel meer zeggenschap en meer doorgroeimogelijkheden te geven. 

Lonen omhoog!

FNV Callcenters heeft een nog veel effectievere oplossing: de lonen omhoog. En fors ook.
 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.