Landelijke stakingsdag winkelpersoneel drogisterijen was een succes

Hoe nu verder? Dat bepaal jij!

Door Redactie 27 december 2022

De landelijke stakingsdag in Utrecht was een enorm succes. Nog nooit zijn zoveel winkelmedewerkers zo massaal voor zichzelf opgekomen. Een succes in de zin dat we er samen stonden. Een succes in de zin dat er nog nooit zoveel winkels op een dag gesloten bleven zodat we op konden komen voor betere arbeidsvoorwaarden.

Landelijke stakingsdag winkelpersoneel drogisterijen was een succes

Geen reactie werkgevers

Vooralsnog blijft een reactie van de werkgevers uit. Dat is een absolute schoffering van de werkgevers richting het personeel. Ze denken: ‘we zwijgen het gewoon dood, dan houdt het vanzelf een keer op’. Als je net doet alsof er niets aan de hand is, gaat het vanzelf weg... Een tegenstrategie van de werkgevers om de moed van de werknemers een halt toe te roepen.

Maar nee! Beloofd is beloofd, we gaan door totdat er een leefbaar loonbod op tafel ligt! En dat moeten we en gaan we samen doen!

Doe mee met onze enquête

Hoe nu verder? Dat bepalen we samen. We gaan een rustigere tijd van het jaar in. De winkels dan hele dagen dicht gooien heeft niet het effect dat we willen bereiken. Of toch wel? En zo niet, wat dan wel? Uiteraard speelt ook mee dat staken energie kost en spannend is. Het is een laatste redmiddel om zo duidelijk te maken dat het genoeg is geweest. Staken is zowel voor ons als de klant ook niet leuk. Dat begrijpen we heel goed.

Vandaar dat jij nu je mening kunt geven. Vul de enquête in en laat ons weten wat jij vindt. Je hebt ook de mogelijkheid zelf acties aan te dragen; hoe ludieker, hoe beter! Denk ook aan acties rondom nieuwjaarswensen en Valentijnsdag. Op basis van de antwoorden beslist het actiecomité Etos wat we de aankomende weken gaan doen.

Vul de enquête in

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.