Maandag pauze-actie de Bijenkorf Den Haag

Deel dit bericht met je collega's

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 18 november 2022

Uitnodiging: Maandag 21 november. Tussen 11:30 en 13:30. FNV/BeeUnited-lunch. Voor de Bijenkorf, Den Haag. Grote Marktstraat (voor een van de ingangen, exacte locatie is maandagochtend bekend). Praat mee over de lonen! Iedereen is welkom, dus deel dit bericht met je collega's: leden, niet-leden, cao-Bijenkorf, concessionaires, uitzendkrachten.

Steeds meer medewerkers van de Bijenkorf sluiten zich aan bij onze acties. 'Ik had nooit gedacht dat ik een staker zou zijn', is een veelgehoorde uitspraak. Maar veel collega's vinden dat er iets moet veranderen. Het is tijd voor waardering.

BlackFridayStaking

Inmiddels hebben we al 6 keer gestaakt. En ook op Black Friday hebben we een staking gepland. Samen zeggen we: ‘alles wordt duurder, nu wij nog’. En: ‘wij werken ontzettend graag bij de Bijenkorf. Maar daar moet wel een leefbaar loon tegen overstaan.’

Lonen, winkeltijden

In Den Haag zijn ook veel medewerkers die vinden dat er wat moet gebeuren. Maandag is BeeUnited/FNV in Den Haag! We gaan in eigen tijd in gesprek over de situatie in de winkels. We hebben het over de lonen, over de winkeltijden, over de klachten rondom het vertek via de goederenlift. En we geven samen een krachtig signaal aan de directie. Wij willen op een fatsoenlijke manier in gesprek over de oplossingen om het werk goed te kunnen doen.

In de pauze trakteert de FNV alle medewerkers van de Bijenkorf op een lekker broodje. Kom dus in je lunch-pauze naar buiten. Wij staan er gedurende de pauze-shifts.Ook als je informatie wil hebben over jouw loon en over de acties, dan ben je hartelijk welkom.

De eisen van de FNV

De FNV wil dat lonen meestijgen met de inflatie, dat het bruto-loon ten minste 14 euro is per uur. Om te beginnen willen we er minimaal 10% loon bij. Heb je vragen, neem dan contact op met een van de FNV-leden in jouw winkel. Of met linda.vermeulen@fnv.nl vakbondsbestuurder FNV Winkelstraat.