Onderhandelingen cao Supermarkt september van start

Doe mee aan de enquête!

Door Redactie 23 juli 2020

De afgelopen maanden is duidelijk geworden hoe vitaal het beroep van supermarktmedewerker is voor de economie. Jij en je collega’s zorgen ervoor dat iedereen genoeg eten en drinken kan kopen. Ondanks de vaak hoge werkdruk en onveilige situaties met kans op besmetting met corona, sta jij voor mensen klaar. Wij willen daarom een fatsoenlijke cao Supermarkt, die recht doet aan jouw inzet. Wil jij dat ook? Doe mee aan de enquête en laat van je horen!

Ga direct naar de enquête

Waardering van ons werk moet worden uitbetaald!

Mede dankzij jouw inzet hebben de supermarktbazen de afgelopen maanden enorme omzetten behaald. Je zou denken dat jij dat terugziet op je loonstrook, maar meer dan een bos bloemen of cadeaubon kon er niet vanaf. Het is hoog tijd dat jouw werk op waarde wordt geschat. Het is tijd om samen op te staan voor een betere cao met een volwaardige beloning! In september start de FNV met de hulp van de kaderleden aan de onderhandelingen voor een nieuwe cao Supermarkt. Daarin willen we met werkgevers onder andere afspraken maken over een fatsoenlijke en structurele loonsverhoging, eerlijke toeslagen en meer vaste banen.

Doe je mee met de enquête?

Een goede cao komt er niet vanzelf, daar moeten we samen voor opkomen. Voordat de FNV namens alle supermarktmedewerkers met de onderhandelingen start, willen ze weten wat jij verwacht van de onderhandelingen. Wat vind je van de communicatie, bijvoorbeeld via social media? En hoe wil jij meehelpen en meedoen met de cao-campagne? Laat het ons weten via de vragenlijst. Het invullen kost je 5 tot 10 minuten. De enquête loopt tot maandag 10 augustus. Alle informatie, persoonlijke gegevens en meningen verwerken wij vertrouwelijk.

Ga naar de enquête