Groot verschil tussen looneis FNV en loonbod Mediq

Goede loonsverhoging is belangrijk!

Door Redactie 06 juli 2020

Wij hebben weer onderhandeld met de directie van Mediq over je nieuwe cao. Wij vinden 2 punten heel belangrijk. € 0,70 per uur erbij voor iedereen met terugwerkende kracht vanaf 1 mei 2020. En geen koppeling tussen de cao-loonsverhoging en de prestatiebeloning. Je werkgever denkt daar anders over. Wij vinden het belangrijk te horen wat jouw mening is. Vul onze vragenlijst uiterlijk woensdag 15 juli in.

Vul de enquête in

Bij waardering hoort een goede loonsverhoging

Een goede loonsverhoging is de waardering die je verdient als hardwerkende en loyale medewerker! Dankzij jouw inzet en die van je collega’s gaat het goed met Mediq. Hieronder zetten we op een rij wat wij belangrijk vinden en wat je werkgever wil.

Wat willen wij:

• € 0,70 cent per uur erbij voor iedereen. Looptijd nieuwe cao 01 mei 2020 t/m 30 april 2021.
  • Geen koppeling tussen de loonsverhoging en de prestatiebeoordeling (merrit). Waarom niet? Omdat je dan niet zeker bent dat je de hele cao-loonsverhoging krijgt. Jij verdient juist nu een eerlijke beloning!
  • Eerst moeten we het eens zijn over een goed loon. Pas daarna onderhandelen we verder over de andere arbeidsvoorwaarden.
  • Samen met Mediq kijken we naar een andere pensioenregeling. Ook dit doen we pas als er goede afspraken zijn over je loon.

Wat wil Mediq?

• Geen loonsverhoging in 2020!
  • Uit het pensioenfonds PMA stappen en een onderzoek doen naar een andere regeling.
  • Pas vanaf 1 januari 2021 cao-loonsverhoging van 1,25% en optioneel 0,75% (bij een goede beoordeling).
  • De komende jaren wordt jullie cao-loonsverhoging nog onzekerder, omdat zeker de helft afhankelijk wordt van een goede beoordeling.

Jouw mening is belangrijk!

Op 16 juli 2020 komen FNV, CNV en Mediq weer bij elkaar. We zijn benieuwd naar je mening en die horen we graag! Doe mee met onze enquête. Je kunt de enquête invullen tot en met woensdag 15 juli.