Gesprekken over Mirage-cao voor Blokker, Big Bazar, Intertoys, Miniso komen eraan

Wat vind jij belangrijk?

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 30 juni 2020

We zijn in de winkels van Big Bazar druk bezig met flyeren! Steeds meer collega’s spreken zich uit over de toeslagen die zomaar verdwenen zijn. We zijn supertrots met de enorme FNV-ledenwinst bij BigBazar.

Wij willen samen een plan maken, zodat medewerkers hun big smile terugkrijgen. We staan sterker als jij ook meedoet, dus meld je bij ons voor meer informatie. Ook als je bij Blokker of Miniso werkt, of bij Intertoys (met de winkels gaat het weer een stuk beter!), horen we graag van je!

Directie wil weer praten over nieuwe arbeidsvoorwaarden

Er is al een paar jaar geen loonsverhoging gekomen bij de winkels in de Mirage-Groep. Dat is enorm ouderwets. De lonen worden elk jaar minder waard. De FNV heeft hierover eind juni een gesprek gehad met de Mirage-Groep. De directie heeft aan de FNV laten weten om na de zomer weer in gesprek te willen over een nieuwe cao. Dat is goed nieuws. We kunnen deze gesprekken alleen goed in, als we veel van jullie horen! Dat kan om te beginnen door deze enquête in te vullen over onder andere loon en werktijden. Deel deze met je collega’s, ook als ze (nog) niet lid zijn van de FNV: https://www.ledenpanelfnv.nl/c/r/caoretail?H1

Loondump bij BigBazar – informeer je collega’s

BigBazar heeft onlangs zonder overleg enkele toeslagen geschrapt, waardoor collega’s een deel van hun loon mislopen. De vervangingstoeslag is geschrapt, de zon- en feestdagentoeslag is gehalveerd, de eetgeldvergoeding is aangepast en de compensatie-uren afgeschaft. We hebben flyers gemaakt waarmee jij je collega’s kunt informeren. Als je ons mailt, dan sturen we je een stapeltje toe! linda.vermeulen@fnv.nl