Nu geen reden tot uitstel loonsverhoging oktober 2020

Kabinet steunt bedrijven om loon inclusief verhoging door te betalen

Door Redactie 9 april 2020

Bedrijven in de technische groothandel zeggen tegen hun werknemers dat de afgesproken loonsverhogingen vanaf oktober 2020 misschien niet doorgaan. De werkgevers willen hierover in gesprek met de vakbonden.

Geen reden voor uit- of afstel cao-afspraken over loonstijging

Eerder lieten we aan de WTG (Werkgevers Technische Groothandel) weten dat de FNV een gesprek over wat de coronacrisis betekent voor de sector technische groothandel niet uit de weg gaat. Maar op dit moment zien wij geen reden tot uit- of afstel van de cao-afspraak om de lonen vanaf oktober 2020 te verhogen.

Kabinet steunt bedrijven met omzetverlies

Het kabinet stelt een enorm steunpakket beschikbaar aan bedrijven die in de problemen komen. Ook bedrijven in de technische groothandel die door corona kampen met omzetverlies kunnen een beroep doen op deze steun.

Steunpakket ook voor doorbetaling loon inclusief verhogingen

Met dit steunpakket kunnen werkgevers het loon van werknemers doorbetalen, inclusief de in het cao-akkoord afgesproken verhogingen. Op dit moment al zeggen dat de loonsverhogingen vanaf oktober 2020 onder druk komen te staan, is voorbarig en nu zeker niet nodig.

Wil je reageren?

Reageren op het voorstel van de werkgevers kun je zo doen:

Corona werk en inkomen

Alles wat je moet weten over corona, werk en inkomen vind je op: fnv.nl/corona

Versterk de FNV met meer leden

Is je collega nog geen lid van de FNV? Nodig hem of haar uit om zich bij ons aan te sluiten. Meer leden betekent meer vakbondskracht. Kracht om samen met succes op te komen voor eerlijk loon, veilig werk en goede regelingen in jouw bedrijf en sector.

Samen voor zekerheid in onzekere tijden. Pas goed op jezelf en blijf gezond!