CAO-akkoord de Bijenkorf: 6% salarisverhoging voor winkelmedewerkers

CAO akkoord de Bijenkorf: 6% salarisverhoging voor winkelmedewerkers

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 20 maart 2020

We hebben met de Bijenkorf een afspraak gemaakt over een verhoging van onze salarissen. Vandaag werd namelijk bekend dat 99% van jullie heeft ingestemd met het onderhandelingsresultaat. Natuurlijk zijn we daar heel blij mee, en we zijn enorm trots! Maar het is heel vreemd om jullie dit te vertellen, op het moment dat onze mooie winkel dicht is.

Lichtpuntje

We zien deze salarisverhoging als een lichtpuntje. We zijn al trots op onze winkel, maar nu we deze waardering krijgen, is dat gevoel extra sterk. Dit is voor ál ons harde werken, voor ál onze beschikbaarheid; met kerst, in de avonden, in de weekends. Dit is zodat wij onze boodschappen, de energierekening, de huur, beter kunnen betalen. Dit is zodat als straks de winkel weer opengaat, wij een salaris hebben waar je van kunt rondkomen.

Actie voeren loont

De salarisverhoging is voor elkaar geknokt door Bijenkorf-medewerkers die lid zijn van de FNV. De verhoging is óók voor de mensen die niet lid zijn van de FNV. Zij profiteren ook mee. Blijf ons volgen via Facebook en instagram. Daar zie je wat we allemaal doen. Je vindt hier ook informatie over je rechten – ook nu we niet of minder aan het werk zijn. We willen de komende tijd contact met jullie houden. BeeUnited gaat door, dus doe met ons mee.

Dit zijn de afspraken:

Medewerkers in de functiegroepen 1 t/m 5 krijgen per 1 juli 2020 en per 1 juli 2021 een salarisverhoging van 3 %. Deze verhoging geldt óók voor de medewerkers die al langer bij de Bijenkorf werken (de ‘bovenschaligen’). Ook diegenen die vanwege een reorganisatie een ‘bevroren salaris’ hebben, krijgen deze salarisverhoging. De medewerkers in de hogere functiegroepen krijgen op deze data een loonsverhoging die varieert van 1,5% tot 5,5%. In de cao zijn ook afspraken gemaakt rond werkgroepen over roosters en salarisschalen. Ook heeft de FNV een verslechtering tegengehouden die de Bijenkorf wilde doorvoeren voor mensen met een bevroren salaris. Meer lees je hier: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/handel/2020/03/na-jaren-een-fatsoenlijke-loonsverhoging-bij-de-bi

We wensen jullie veel sterkte, veel liefs,

Laten we contact houden en Bee Safe,

De kaderleden van BeeUnited en vakbondsbestuurder Linda Vermeulen