CNV wil in zee met de Supermarktbazen

En legt een slecht cao-akkoord voor aan haar leden

Door Redactie 09 januari 2020

Het CNV accepteert het slechte cao-bod van de Supermarkten en legt dat nu voor aan haar leden. Als loon bieden de supermarktbazen een kleine eenmalige uitkering en per 31 december 2019 een verhoging van 2,5%. Ben je oproepkracht dan mag je werkgever je rooster nog korter van tevoren aanpassen. Kortom een schandalig cao-bod. En dat terwijl door inzet van jou en je collega’s de winsten van de supers elk jaar stijgen.

Supermarktmedewerkers tijdens de feestdagen

Supers tonen geen waardering voor je inzet

In honderden supermarkten over het hele land zorgen jij en je collega’s dat iedereen elke dag goed zijn boodschappen kan doen. Dat doe je met veel inzet. Maar veel waardering krijg je niet. Je werktijd en rooster zijn vaak onzeker en je loon is al jaren veel te laag,

Jij verdient een betere cao

In veel andere bedrijven gaan de lonen afgelopen tijd weer goed omhoog. Maar terwijl hun winsten al jaren goed stijgen, houden de supermarktbazen hun de hand op de knip. Onbegrijpelijk dat het CNV nu akkoord gaat met het schandalig lage cao-bod van de supermarkten. Want je verdient een veel betere cao voor jouw inzet.

Broodnodig om te blijven knokken

Je loon blijft al jaren te veel achter en nu neemt ook de inflatie weer toe. Zo heb je steeds minder te besteden. Daarom is het broodnodig om te blijven knokken voor hoger loon in een betere cao. Sluit je daarom bij ons aan.

Roep je collega's op om het slechte cao-akkoord van CNV af te wijzen

Heb je collega's die CNV-lid zijn? Roep ze dan op om tegen het cao-akkoord van hun bond te stemmen. En nodig ze uit om mee te blijven knokken voor een betere cao.

Superselfie

Laat zien dat het tijd is voor een fatsoenlijke cao en dat je niet akkoord gaat met het voorstel dat er nu ligt. Maak een foto met collega’s en klanten in jouw supermarkt. Deel deze massaal op social media met #waardeeronswerk

Kom in actie

Wil jij op jouw werkplek laten zien dat de maat vol is. Kom dan samen met je collega’s in actie. We geven je dan graag ondersteuning. Neem contact op met een actieve FNV'er in jouw winkel jouw winkel of met je FNV-bestuurder. Een overzicht van de bestuurders vind je op:de website van FNV Handel.

Samen staan we sterker

Word nu lid. Of maak een collega lid van de FNV. Je ontvangt dan een wervingspremie van € 10. Bekijk alle voordelen van het lidmaatschap op de FNV website. Ook vind je daar de contributiebedragen.