Acties Technische Groothandel gaan door

Dat er al een cao-resultaat ligt is onzin

Door Redactie 29 januari 2020

In veel bedrijven gonst het van nepnieuws en onzin over onze acties voor een goede en waardige cao in de technische groothandel. Laat je oren daar niet naar hangen. Want de acties gaan gewoon totdat er een goed cao-resultaat ligt. Als er in jouw bedrijf of op jouw werkplek nog geen actie is geweest, kunnen jij en je collega’s nog steeds aansluiten bij de strijd voor een goede de cao.

staking Technische Unie Strijen

De acties gaan door

De WTG (de werkgevers in de technische groothandel) deed begin december een eindbod voor de nieuwe cao. Dat bod lag ver af van wat jij en je collega’s als eisen hebben gesteld in onze ledenraadplegingen.

Omdat WTG niet reageert op ultimatum

Nadat alle partijen waren uit-onderhandeld, heeft de FNV op 10 december een ultimatum aan de werkgevers gestuurd om alsnog op deze cao-eisen in te gaan. Tot op heden heeft de WTG hier niet op gereageerd. De FNV wil graag weer aan tafel voor een goede cao, maar alleen als de WTG alsnog met goede voorstellen komt.  Zolang de WTG daar niet mee komt, gaan de acties door.

Eindbod WTG van tafel door acties

Onder druk van onze acties is de WTG met de andere bonden opnieuw in gesprek gegaan. Daaruit blijkt dat het eerdere eindbod van de WTG van tafel is.

FNV wil graag weer praten maar zonder voorwaarden

Onder druk van de acties heeft de WTG weer contact gezocht met de FNV. De WTG wilde ons allerhande voorwaarden opleggen voor hervatting van het cao-overleg. Herhaald hebben we de WTG verteld dat de FNV op élk moment en heel graag weer in gesprek wil gaan over de cao. Maar zonder voorwaarden vooraf.

Geloof niet wat nu rondgaat over afspraken

In sommige bedrijven gaat het rond dat er al afspraken zijn gemaakt en dat enkele werkgevers  bereid zijn jullie meer te geven dan het eindbod van de WTG.

Geen afspraken of onderhandelingsresultaat

De FNV weet hier niets van. En nergens staat hierover wat op papier. Ook uit de gesprekken die de WTG voert met andere bonden, is niets naar buiten gekomen. Wat de geruchten en verhalen ook zijn, er ligt nog lang geen onderhandelingsresultaat.

Stakingen voor goede cao gaan door

Voor ons reden om met acties de druk op de WTG vast te houden. We gaan door met staken voor een goed resultaat. Daarbij dank aan alle helden die het werk hebben neergelegd. Laat hen niet in de steek en stuur via sociale media berichten waarin je de stakers steunt.

Sluit je aan bij de stakingen

Een volg hun voorbeeld. Doe mee en ga samen met je collega’s ook in staking. Wil je meedoen dan horen we dat graag zodat we ook de actie van jou en je collega’s kunnen ondersteunen. Stuur dan een mail naar technischegroothandel@fnv.nl