FNV maakt mooie afspraak bij Mediq tot eind 2020

Leden stemmen in met verlenging sociaal plan

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 19 december 2019

De afgelopen weken hebben onze leden gestemd over het doorlopend sociaal plan bij Mediq voor 2020. De FNV is tevreden dat jullie je kunnen vinden in de afspraken die wij maakten over het opvangen van de ongewenste gevolgen bij ontslag na een reorganisatie. Het nieuwe sociaal plan dat loopt van 1 januari 2020 tot 31 december 2020 is daarmee rond. Verder in deze nieuwsbrief: maak kennis met Chant van den Berg, de nieuwe FNV-bestuurder bij Mediq.

Tevreden werknemer en kaderlid

Sociaal Plan voor 2020

Met de inwerkingtreding van de Wet Arbeidsmarkt in Balans per 1 januari 2020 en de afbouw van overgangsmaatregelen bij de transitievergoeding op diezelfde datum, is het mooi dat de FNV er bij Mediq in geslaagd is om het sociaal plan op het oude niveau te handhaven. Het sociaal plan bij Mediq zit een flink stuk boven de transitievergoeding, de wettelijke financiële vergoeding bij ontslag.

Ontslagvergoeding en outplacement

Naast een aantal tekstuele wijzigingen verandert de regeling niet. Dit betekent:

• Beëindigingsvergoeding met minimaal de wettelijke transitievergoeding en een bruto aanvulling van (A x B) x C op basis van 70% van de nieuwe kantonrechtersformule.
  • Individueel mobiliteitsbudget van maximaal € 2.500 exclusief BTW.

Afscheid FNV vakbondsbestuurder

De huidige bestuurder neemt afscheid. Iris van der Veen: ‘De FNV heeft in de afgelopen jaren mooie afspraken gemaakt bij Mediq. De FNV zorgde ervoor dat 150 uitzendkrachten in dienst kwamen. In de cao staat zwart op wit dat vakbondswerk gewaardeerd wordt. Voor de toekomst zijn er nieuwe uitdagingen daarom moeten we nog groter en sterker worden, doe mee en sluit je aan!'

Even voorstellen

Chant van den Berg neemt het stokje van Iris van der Veen over bij Mediq. 'Ik ben sinds 2014 werkzaam binnen FNV Handel en heb de afgelopen maanden met Iris nauw samengewerkt binnen de branche Farmaceutische Groothandel. Ik kijk er naar uit om in het nieuwe jaar kennis te maken met de Mediq medewerkers.'