Scholing bij het cao-overleg: ‘Zo komt een cao tot stand’

Doe met doorbetaald verlof mee aan onze scholing op 9 december

Door Redactie 13 november 2019

Jammer hoor, het informeel cao-overleg met werkgevers is mislukt. 9 december onderhandelen we opnieuw over de cao. Voorafgaand overhandigen we onze ‘Taartkaarten’ aan werkgevers. Als signaal dat jij en je collega’s in de technische groothandel snel een goede cao met fors meer loon willen. Zonder verslechteringen. Direct erna geeft de FNV een scholing ‘Zo komt een cao tot stand’. Je krijgt doorbetaald verlof voor onze scholing. Meld je nu aan.

Taartkaart - cartoon van werknemers in de technische groothandel

Informele cao-gesprekken mislukt

De werkgevers namen in de informele gesprekken geen afstand van hun eerdere voorstellen om de cao op belangrijke punten te verslechteren. Ook bleef onduidelijk of werkgevers een bod willen doen voor flink meer loon. Kortom we hebben van de werkgevers nog geen serieus signaal ontvangen om reëel te kunnen gaan onderhandelen over de cao. Dat stelt ons teleur. En daarom vindt de FNV dat het informeel overleg is mislukt.

Nog even: zo willen werkgevers je cao slechter maken

• dagspiegel verruimen van 14 naar 16 uur
  • afschaffen toeslagen voor werk tussen 6.00 en 22.00 uur
  • afschaffen toeslag voor werk op zaterdag tussen 09.00 en 17.00 uur
  • ouderendagen verslechteren

Lonen technische groothandel achterop

Afgelopen jaren is je loon maar heel weing omhoog gegaan. Prijzen en vooral veel lasten stegen tegelijk veel harder. Zo loop je met wat je werkelijk met je loon kunt besteden al een flinke tijd achter de feiten aan.

Tijd voor een inhaalslag

Daarom hoogtijd voor een inhaalsag met de lonen. Zeker nu bedrijven in de technische groothandel er warmpjes bijzitten en allemaal goede winsten maken. Maar een goed loonbod waarmee jij en je collega's die inhaalsslag kunnen maken, hebben we nog niet van de werkgevers ontvangen. Tijd voor eerlijk meedelen met een groter stuk van de taart in de technische groothandel. Ons advies aan werkgevers: haal de verslechteringen van tafel en kom met een goed cao-bod. Dan kunnen we 9 december zaken doen.

Kom 9 december naar Houten

Kom 9 december naar Houten als we onze 'Taartkaarten' aan de werkgevers overhandigen. Maak zo duidelijk dat jij en je 40.000 collega's in de technische groothandel snel een goede cao verdienen.

Volg de cao-onderhadelingen 'live'

Ben je erbij dan houden we je 'live' op de hoogte van het verloop van het cao-overleg met de werkgevers.

Doe mee aan de scholing 'Zo komt een cao tot stand'

Na de overhandiging van de 'Taartkaarten' start onze scholing 'Zo komt een cao tot stand'. Je kunt hiervoor doorbetaald scholingsverlof opnemen. Dit recht op doorbetaald scholingsverlof is geregeld in jouw cao technische groothandel (artikel 45, lid 3). Laat als je dit verlof aanvraagt bij je werkgever onze uitnodiging voor de scholing zien.

Download de uitnodiging

Waar en wanneer

• Datum: maandag 9 december 2019
  • Aanvang:  9.45 uur
  • Locatie:: Van der Valk, Hoofdveste 25, in Houten:

Zo meld je je aan voor de scholing

Stuur ons een mail om je aan te melden voor de scholing. En vermeld daarin het volgende::

• bedrijfsnaam van je werkgever
  • je naam
  • adres
  • lidmaatschapsnummer

FNV-leden krijgen hun reiskosten vergoed.
Na je aanmelding ontvang je van ons een bevestiging van je deelname aan deze dag.

Aanmelden kan tot uiterlijk 4 december.

Meld je aan voor de scholing