Stem nu over Sociaal Plan Mediq 2020

Breng tot 21 november a.s. je stem uit

portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 30 oktober 2019

Voor de zomer sprak FNV over verlenging van het huidige sociaal plan bij Mediq dat tot eind 2019 loopt. Vanwege wisselingen in de delegatie van Mediq lag het proces een tijd stil. FNV is tevreden dat er inmiddels overeenstemming is bereikt over een nieuw sociaal plan. Onze leden kunnen tot 21 november 2019 stemmen over het resultaat.

Sociaal Plan Mediq 2020

Het doorlopend sociaal plan bij Mediq is bedoeld om de nadelige gevolgen van gedwongen ontslag naar aanleiding van een reorganisatie op te vangen. FNV wilde het huidige sociaal plan graag ongewijzigd verlengen zodat het niveau tot eind 2020 op peil blijft. Dit is gelukt.

Ontslagvergoeding en outplacement

Naast een aantal tekstuele wijzigingen verandert er inhoudelijk niets, dat is wat FNV betreft prima geregeld. Dit betekent dat er een sociaal plan ligt met een looptijd van 1 januari 2020 - 31 december 2020 met daarin:
•    BeĂ«indigingsvergoeding met minimaal de wettelijke transitievergoeding en een bruto aanvulling van (A x B) x C op basis van 70% van de nieuwe kantonrechtersformule.
•    Individueel mobiliteitsbudget van maximaal €2500,-- ex BTW.
De hele tekst van het sociaal plan vind je hier.

Laat ons weten wat jij vindt

FNV vindt de afspraken in het sociaal plan netjes, maar zoals altijd is het laatste woord aan jullie. Laat ons weten wat je vindt door te stemmen. FNV-leden kunnen tot 21 november a.s. hun stem uitbrengen door te mailen naar: inge.verstraaten@fnv.nl