Stem nu over Sociaal Plan Mediq 2020

Breng tot 21 november je stem uit

portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 30 oktober 2019

Voor de zomer sprak de FNV over verlenging van het huidige sociaal plan bij Mediq dat tot eind 2019 loopt. Vanwege wisselingen in de delegatie van Mediq lag het proces een tijd stil. Wij zijn tevreden dat er inmiddels overeenstemming is bereikt over een nieuw sociaal plan. Onze leden kunnen tot 21 november 2019 stemmen over het resultaat.

Sociaal Plan Mediq 2020

Het doorlopend sociaal plan bij Mediq is bedoeld om de nadelige gevolgen van gedwongen ontslag naar aanleiding van een reorganisatie op te vangen. De FNV wilde het huidige sociaal plan graag ongewijzigd verlengen zodat het niveau tot eind 2020 op peil blijft. Dit is gelukt.

Ontslagvergoeding en outplacement

Naast een aantal tekstuele wijzigingen verandert er inhoudelijk niets, dat is wat de FNV betreft prima geregeld. Dit betekent dat er een sociaal plan ligt met een looptijd van 1 januari 2020 - 31 december 2020 met daarin:

• Beëindigingsvergoeding met minimaal de wettelijke transitievergoeding en een bruto aanvulling van (A x B) x C op basis van 70% van de nieuwe kantonrechtersformule.
  • Individueel mobiliteitsbudget van maximaal € 2.500 exclusief BTW.

Laat ons weten wat jij vindt

De FNV vindt de afspraken in het sociaal plan netjes, maar zoals altijd is het laatste woord aan jullie. Laat ons weten wat je vindt door te stemmen. FNV-leden kunnen tot 21 november hun stem uitbrengen door te mailen naar: inge.verstraaten@fnv.nl.