We maken met de FNV-camper een 'cao-toer' langs technische groothandels

We praten je bij over de cao-onderhandelingen

Door Redactie 23 september 2019

De onderhandelingen met de werkgevers over de nieuwe cao lopen nog niet zo vlot. Met jou en je collega's willen we dit bespreken. Met onze FNV-camper maken we hiervoor een 'cao-toer' langs bedrijven in de technische groothandel. Je kunt ons verwachten tussen 24 september en eind oktober.

Cartoon: Van de megataart met Reuzen-Euro van werkgevers Technische Groothandel krijgen werknemers een mini-stukje.

Een goede cao is er nog niet

De cao-onderhandelingen zijn voorlopig opgeschort. In informele gesprekken met werkgevers gaan we op zoek naar openingen om de onderhandelingen te hervatten. In de 'cao-toer' die op 24 september van start gaat met de FNV-camper willen we jullie hier graag persoonlijk over informeren.

Waar kun je de FNV-camper verwachten?

Vanaf 24 september tot eind eind oktober bezoeken we in elk geval deze bedrijven:

• Plieger
  • Technische Unie
  • Solar
  • Eriks
  • Polvo
  • Schuurman
  • Santrade
  • ODS

Blijf op de hoogte en stel je vragen over de nieuwe cao

• Meld je aan voor onze Whatsapp-groep Technische Groothandel en blijf direct op de hoogte over wat er gebeurt rond de nieuwe cao. Zo doe je dat:
    Voeg 06 - 5105 9741 toe aan je lijst met contacten. En stuur daarna een WhatsApp-bericht met 'TECHNIEKAAN'. Op vragen of opmerkingen die je aan deze groep verzendt, krijg je van ons altijd snel een reactie. De berichten die jij verstuurt zijn niet zichtbaar voor anderen. Die zijn en blijven privé.
  • Volg ons op FNV TGH Facebook
  • Stuur ons een e-mail

Je verdient een goede cao

Door het werk dat jij en je collega's elke dag verzetten, verdienen jullie veel geld voor je werkgever. Bij die goede resultaten hoort een goede cao. Met behoorlijk meer loon en met behoud van toeslagen voor werk op avonden en weekends. Want door hun flinke winsten hebben bedrijven meer dan genoeg geld in kas om een goede cao te betalen.

Die goede cao komt er niet vanzelf

Daar hebben we jou hard bij nodig. Laat samen met je collega's van je horen als we langskomen. Want een goede cao komt er niet vanzelf. Is je collega nog geen lid van de FNV? Vraag hem of haar om zich bij ons aan te sluiten. Hoe meer mensen meedoen, des te sterker staan we in de onderhandelingen.