Nog geen cao voor de technische groothandel

Werkgevers houden vast aan verslechteringen

Door Redactie 04 juli 2019

Werkgevers hebben overleg gehad met hun achterban. Maar na dat overleg ligt hun cao-bod nog steeds ver af van de eisen die we samen met andere bonden namens jullie hebben gesteld.

Nog geen cao technische groothandel

In het cao-bod van werkgevers staan voor jullie ook nu nog veel verslechteringen. Denk aan het zo ver oprekken van de dagspiegel dat toeslagen vervallen voor werk op inconveniënte uren in de avond en op zaterdag.

Jullie inzet verdient een betere cao

Wij vinden dit niet passen in een sector met bedrijven die fors winst maken. Bedrijven kunnen die winst alleen maken door de dagelijkse inzet van jou en je collega’s. Jullie inzet verdient daarom een betere loonsverhoging dan werkgevers nu bieden.

Informele cao-gesprekken vanaf augustus

Afspraak is om verder informeel met elkaar in gesprek te gaan over de cao. En daarin te onderzoeken of en hoe we dichter tot elkaar kunnen komen. FNV Handel vindt het belangrijk dat alle spelers aan de cao-tafel hieraan meedoen. Helaas kunnen we hier pas half augustus mee starten.

Samen sterker voor een goede cao

Vóór en mét jou en je collega’s blijft FNV Handel zich graag inzetten voor het afsluiten van een fatsoenlijke cao. Een cao met goed meer loon en een normale dagspiegel met behoud van toeslagen op inconveniënte uren. Kortom een betere cao zonder verslechteringen. Samen staan we sterker en kunnen we meer bereriken. Vraag daarom aan collega’s die nog geen lid zijn om zich bij ons aan te sluiten.

Volg ons op facebook

Kijk voor meer informatie over de cao-onderhandelingen op facebook. En houd ook je e-mail in de gaten.