Stem nu over het sociaal plan de Bijenkorf

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 22 mei 2019

De Bijenkorf heeft voorgesteld om het bestaande sociaal plan te verlengen tot 31 december 2020. Wij hebben je in de vorige nieuwsbrief laten weten dat wij dat een goed plan vinden. Wij hebben de werkgever wel gevraagd het sociaal plan passend te maken aan deze tijd. Ben je lid van de FNV? Breng dan je stem uit over dit aangepaste plan. Stemmen kan tot en met maandag 27 mei 2019.

Stem voor het Sociaal Plan Bijenkorf

Dit zijn de wijzigingen:

• Looptijd: 1 januari 2019 tot en met 31 december 2020.
  • Alle genoemde bedragen in het sociaal plan zijn 4% hoger dan in het vorige plan (indexatie).
  • Het bedrag voor de maximale transitievergoeding is aangepast. De overheid stelt dit bedrag ieder jaar opnieuw vast.
  • Er staat een nieuwe kop boven de tekst over de aftoppingsregeling van de vergoeding. Dit maakt de tekst duidelijker.
  • Verder nog wat aanpassingen in de tekst.

De FNV legt het plan neutraal voor aan de leden

Aan de ene kant biedt het sociaal plan zekerheid bij reorganisaties. Alles wordt duurder (inflatie) en het is fijn dat de genoemde bedragen daarop aangepast zijn. Maar aan de andere kant zien wij graag meer verbeteringen. Zoals een inperking van het aftoppen van de transitievergoeding.

Wat vind jij van het sociaal plan?

Nu is het woord aan de leden van de FNV. Wij leggen het sociaal plan neutraal aan jou voor. Verbeteringen krijgen we niet vanzelf. Stem je tegen? Bedenk dan wel dat we met veel mensen moeten actievoeren om iets te veranderen aan het sociaal plan.

Breng je stem uit