Cao nieuws: dag 2 onderhandelingen

Moderniseren maar niet bezuinigen

portret Riek van Kampen
Door Riek van Kampen 09 april 2019

Tijdens het 2e overleg met de werkgevers over een nieuwe cao hebben we op 8 april gezamenlijk een beeld geschetst van hoe we in de toekomst vorm willen geven aan de branche Technische Groothandel. Dan gaat het over onderwerpen als duurzame inzetbaarheid, pensioen, werktijden, toeslagen en dagvenster, functie- en salarisgebouw. En natuurlijk de lonen.

In blauwzwarte werkkleding staan 4 werknemers bij een gereedschapskast.

Wel moderniseren maar niet bezuinigen

De FNV staat open voor modernisering ook als daar meer flexibilisering voor nodig is. Maar niet ten koste van de compensatie die je nu krijgt als je werkt op tijden die normaal gesproken zijn bedoeld voor je sociale of privéleven. Met andere woorden: wel moderniseren maar niet bezuinigen.

Die belangrijke voorwaarde voor modernisering vind je terug in de cao-voorstellen die we samen met de actieve kaderleden van de FNV hebben opgesteld. Bekijk de cao-voorstellen (pdf) in onze brief van 4 april aan de werkgevers Technische Groothandel.

Volgend cao-overleg op 29 april

De werkgevers presenteren op 29 april hun concrete voorstellen voor modernisering van de cao. Op dat moment start het overleg om de voorstellen die op tafel liggen samen te brengen in een toekomstbestendige cao die aanvaardbaar is voor alle partijen..

Blijf op de hoogte

Over de voortgang van het cao-overleg blijven we je natuurlijk vanaf deze plek informeren. Maar je kunt ons ook volgen op FacebookTechnische Groothandel FNV