FNV-leden stemmen voor nieuwe cao Onderzoekinstellingen

Grote meerderheid zegt 'ja' tegen onderhandelingsresultaat

Door Redactie 28 juli 2023

Op donderdag 6 juli 2023 bereikte de FNV een onderhandelingsresultaat voor de cao Onderzoekinstellingen. De afgelopen weken konden onze leden stemmen op dit onderhandelingsresultaat. De stemming is inmiddels gesloten. Conclusie: een overgrote meerderheid (ruim 89%) stemt in met het resultaat. Ook bij de andere vakbonden is dit het geval. Daarmee is de nieuwe cao een feit!

Veel leden blij met afspraken

De belangrijkste afspraken voor de nieuwe cao kun je hier lezen. Uit de ledenraadpleging bleek dat veel leden blij zijn met de afspraken over de loonsverhoging en diversiteit en inclusie. Voor ons is het goed om die feedback terug te krijgen.

Kritische noot

Her en der was er ook wel een (terechte) kritische noot te lezen, bijvoorbeeld dat het niet gelukt is om de inflatie helemaal structureel te compenseren. Dat klopt en daar moeten we ook eerlijk over zijn.

Bedankt voor het stemmen!

We willen iedereen die gestemd heeft, bedanken voor de genomen moeite! De aankomende periode gaan we de afspraken omzetten in cao-teksten. Zodra de nieuwe cao klaar is, laten we dit weten.

Heb je vragen? Laat het weten

Heb je naar aanleiding van dit nieuwsbericht vragen? Laat het gerust weten. Je kunt dit het beste doen door contact op te nemen met Sander Wesdorp. Hij is namens de FNV de bestuurder voor de cao Onderzoekinstellingen: sander.wesdorp@fnv.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.