Nog geen akkoord cao Waterbedrijven

Binnenkort nieuwe gesprekken

Door Redactie 25 oktober 2022

De cao Waterbedrijven loopt eind dit jaar af. We hebben al twee keer overlegd met de werkgevers, maar er is nog geen resultaat geboekt. Onze voorstellen liggen nog te ver uit elkaar. De komende weken praten wij verder om te zien of we een cao met een korte looptijd en een stevige inflatiecorrectie kunnen afspreken.

Water dat uit kraan druppelt

Snel een nieuwe cao

Vanwege de hoge inflatie en omdat cao-trajecten vaak lang duren willen we snel een nieuwe cao voor jou afsluiten. De werkgevers willen ook graag dit jaar nog tot een cao-resultaat komen zodat jij er dit jaar nog iets van merkt in je portemonnee.

Er zijn inmiddels vanuit de bonden korte peilingen uitgezet om snel op te halen wat er leeft. Wij krijgen veel berichten dat mensen in de lagere loonschalen, maar ook zeker in de middenschalen, het financieel zwaar hebben. Wij voelen dan ook de noodzaak om binnen het kalenderjaar 2022 iets voor jou te doen en snel te komen tot een nieuwe cao Waterbedrijven 2023.

Snelheid geen reden tot onzorgvuldigheid

Na twee overleggen hebben we helaas nog geen akkoord bereikt. Onze voorstellen liggen nog te ver uit elkaar. Binnenkort praten we weer verder met de werkgevers.

Kaderleden

Al onze drinkwaterbedrijven hebben een kaderlid op de werkvloer. Zij worden dag en nacht rechtstreeks door de onderhandelaars geïnformeerd over de laatste stand van zaken met betrekking tot jouw arbeidsvoorwaarden. Weet jij jouw kaderlid te vinden? Zoek jouw contactpersoon even op voor een leuke gadget voor meer balans en evenwicht in jouw arbeidsvoorwaarden.

Nog geen lid? Doen!

Zonder leden, geen goede cao. Twijfel je nog om lid te worden? Je betaalt nu slechts 25 euro voor 6 maanden.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.