Cao Rijk getekend

Handtekening gezet onder akkoord cao Rijk 2022-2024

Door Redactie 11 juli 2022

FNV Overheid en de andere vakbonden hebben samen met minister Bruins Slot van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties op maandag 11 juli een handtekening gezet onder het akkoord over cao Rijk 2022-2024. De afspraken in het akkoord worden in de loop van september verwerkt in een nieuwe cao. De nieuwe cao geldt vanaf 1 april 2022 tot en met 30 juni 2024.

akkoord cao rijk

Marco Ouwehand, cao-onderhandelaar: ‘We zijn blij met de massale steun van onze leden. Dat is belangrijk, want we zitten tenslotte namens de vele duizenden FNV’ers aan tafel. Er zijn een paar grote veranderingen doorgevoerd. De komende tijd zullen we goed opletten of alles ook wordt uitgevoerd op de manier waarop we het hebben afgesproken. In september gaan  we op allerlei manieren bij de leden langs om ze goed te informeren over de keuzes die ze kunnen maken.’

Ouderschapsverlof, rvu en de nieuwe verlofregeling

Sommige afspraken vragen om meer uitleg om een goede keuze te kunnen maken. De FNV staat klaar voor de leden en zal in het najaar op allerlei manieren informatie verstrekken. We organiseren bijeenkomsten, adviesgesprekken en zullen ook op onze website aandacht besteden aan de afspraken die zijn gemaakt. Vanaf medio september hoor en lees je meer.

Wil je meehelpen en kun je een bijeenkomst organiseren op jouw werkplek? Laat het ons weten en stuur een mail naar caorijk@fnv.nl.