Onderhandelaarsresultaat bereikt voor cao Provincies

Meld je aan voor de online bijeenkomst

Door Redactie 28 juni 2022

Op vrijdag 24 juni hebben we met de werkgever een onderhandelingsresultaat bereikt voor de nieuwe cao Provincies. In het akkoord staan onder meer afspraken over loonsverhoging, flexibiliteits-/thuiswerkvergoeding en ouderschapsverlof.

Online meeting

Meer loon

Dit komt neer op:

• Ophoging van functieschalen met €75 bruto op basis van een fulltime dienstverband op 1 januari 2022.
  • Op 1 juli 2022 worden de salarissen structureel met 3% verhoogd.
  • Per 1 januari 2023 worden de salarissen nog eens structureel verhoogd met 4%.
  • Per 1 juli 2022 wordt een bodembedrag voor het maandsalaris ingevoerd van €2.184 bruto.

Flexibiliteits/thuiswerkvergoeding

Naast meer loon hebben we ook een eenmalige flexibiliteits-/thuiswerkvergoeding van maximaal €500,- bruto op basis van een voltijd dienstverband  en hebben we afspraken gemaakt voor betaald ouderschapsverlof.

Online bijeenkomsten

Om jou en je collega’s bij te praten over dit resultaat, nodigen wij jou van harte uit om aan te sluiten bij één van de onderstaande (online) bijeenkomsten. Iedereen is hierbij welkom: leden en niet-leden. Jij kunt dan jouw vragen rechtstreeks aan de cao-onderhandelaars stellen. Meld je aan en doe actief mee!

• Wanneer: er zijn vier online bijeenkomsten. Je kunt kiezen uit onderstaande data en tijdstippen:
    • Provincie Groningen/Friesland/Drenthe: dinsdag 5 juli 11.00 - 12.30 uur
    • Provincie Noord-Holland/Overijssel/Flevoland en Volgers: woensdag 6 juli 11.00 - 12.30 uur
    • Provincie Zuid-Holland/Utrecht/Gelderland: maandag 29 augustus 15.00 - 16.30 uur
    • Provincie Limburg/Noord-Brabant/Zeeland: dinsdag 30 augustus 11.00 - 12.30 uur
  • Waar: online
    Aanmelden
  • Deelname: de bevestiging/link naar de online bijeenkomsten ontvang je uiterlijk een dag voor je aanmelddatum.

Ook niet-leden zijn welkom dus ga - waar mogelijk - de werkvloer op en motiveer je collega’s om zich aan te melden. Of misschien kan je het intranet van jouw organisatie ook inzetten? Jouw creativiteit hierbij is onmisbaar. Samen sta jij sterk!