Cao-onderhandelingen rijk gaan door

Door Redactie 14 juni 2022

Na een pauze van een week waarin de FNV en de andere vakbonden hun oor te luisteren hebben gelegd bij de leden en overige medewerkers, gaat het nu weer volle kracht voorwaarts.

Cao-nieuws

Ongebruikelijke stap

Veel mensen wisten niet wat de werkgever op tafel had gelegd over roosteren, nachtdienstontheffing en PAS-regeling. We vonden het belangrijk dat iedereen daarvan op de hoogte was. Daarom hebben wij de ongebruikelijke stap gezet om dit tussentijds te vertellen en reacties op te halen.

Veel reacties

We hebben heel veel reacties gekregen! Zowel per e-mail op ons adres caorijk@fnv.nl als tijdens een digitale bijeenkomst als bij een bijeenkomst op de werkvloer. We weten wat belangrijk is voor jullie. En jullie weten ook wat de werkgever wil.

Dat geluid hebben we laten horen toen we op 9 juni weer aan tafel gingen. Het was een goed gesprek, maar makkelijk was het niet. We hebben doorgepraat over de werkdruk, op een gezonde manier je pensioen kunnen halen, maar ook over de keuzeruimte voor medewerkers om meer verlof zelf te kunnen sparen en inzetten als ze dat willen.

Loon hoog op de agenda

Op donderdag 16 juni en maandag 20 juni praten we verder. We hebben nog steeds de wil om er voor de zomer uit te kunnen komen met de werkgever. Omdat alles met alles samenhangt zal de werkgever voorafgaand aan het overleg een voorstel op tafel leggen waarin alle onderwerpen zijn opgenomen. Dat betekent dus ook dat we over het salaris praten. Natuurlijk het belangrijkste onderwerp op dit moment! We kunnen je daar op dit moment nog geen informatie over geven.  Maandag zijn we er uit of we vertellen je waarom (nog) niet.