FNV vraagt werkgevers NWB loonbod met 0,5% te verhogen

Reactie blijft nog uit

Door Redactie 25 juni 2021

Enkele weken geleden communiceerden werkgevers over de cao-onderhandelingen voor jouw cao NWB. Ze motiveren het eindbod van werkgevers voor 1,5% per 1 januari 2022 en de eenmalige uitkering van 350 euro in 2021. Ook doen ze een appel op de FNV om inhoudelijk te reageren op het loonbod.

FNV vraagt werkgevers NWB loonbod met 0,5% te verhogen

FNV heeft inhoudelijk gereageerd in een overleg op 8 juni jongstleden. De FNV vindt de kwalitatieve afspraken en de verlenging van het sectoraal sociaal plan (waar we elkaar wél in vinden) zeer wenselijk voor de sector. Maar de zekerheid van koopkrachtbehoud is een zeer belangrijk speerpunt in ons arbeidsvoorwaardenbeleid. Daarom hebben we als reactie een beroep gedaan op de werkgevers om het loonbod voor 2022 met 0,5% te verhogen naar 2% per 1 januari 2022. Dat geeft voor koopkrachtbehoud van volgend jaar beduidend meer zekerheid aan jullie als medewerkers van de Netwerkbedrijven.

We zijn nog steeds in afwachting van een reactie. Inmiddels gaan werkgevers in gesprek met ondernemingsraden om te onderzoeken of er draagvlak is om alleen met CNV een akkoord te sluiten.