Nieuwe cao Waterschappen nog niet binnen handbereik

Door Redactie 25 november 2020

FNV Overheid, CNV Overheid en de Vereniging werken voor waterschappen (Vwvw) hebben de eerste gesprekken gevoerd over de nieuwe cao Werken voor waterschappen.

De gesprekken zijn constructief verlopen. Toch bleken de standpunten van werkgever en werknemers te ver uit elkaar te liggen om op korte termijn tot een akkoord te komen. Op 2 december is het volgende overleg gepland. Dan moet duidelijk worden of het nog mogelijk is om er voor het einde van het jaar samen uit te komen of dat de onderhandelingen volgend jaar worden voortgezet.

Onze inzet voor de nieuwe cao

De huidige cao loopt eind 2020 af. Belangrijke elementen in de nieuwe cao zijn duurzame inzetbaarheid, behoud van werkgelegenheid en aantrekkelijk werkgeverschap. Ook zetten wij flink in op primaire arbeidsvoorwaarden zoals meer loon.

Leden maken de vakbond

In goede en in slechte tijden, goed dat er een sterke vakbond is. En leden maken de vakbond! Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Nu én in de toekomst. Maak daarom je collega’s lid van de FNV en verdien een tientje. Ben je zelf nog geen lid?