FNV reageert op VPRO-programma Argos

‘Crisis in de vakbond van Justitie’

Door Redactie 14 oktober 2020

'Dit heeft met andere bonden te maken en niets met de FNV'. Dat is de reactie van de FNV op het VPRO-programma Argos: Crisis in de vakbond van Justitie.

De rechtspraak

Andere bonden

Dit programma gaat over interne zaken van de vakbond Juvox en over interne zaken binnen de vakcentrale AC (Ambtenarencentrum). Dat zijn andere bonden. De FNV is de grootste vakbond in Justitieland en heeft met het artikel en interne discussies bij andere bonden niets te maken.

Opheldering

Wij hopen dat er snel opheldering komt, want deze leidt af van waar het werkelijk om gaat: belangenbehartiging van personeel dat werkt bij Justitie (waaronder ook het personeel van Dienst Justitiële Inrichtingen), de Rechtspraak en het Openbaar Ministerie. Als FNV gaan we daar onverdroten mee door!