Update cao-onderhandelingen Rijk

Door Redactie 18 juni 2020

Inmiddels zijn er 2 rondes van onderhandelingen voor een nieuwe cao Rijk geweest. Inzet van onze kant is een cao die past bij de huidige situatie: een korte looptijd en zo min mogelijk inhoudelijke wijzigingen. Aan werkgeverszijde wil men ook een korte looptijd, maar stelt men wel wijzigingen voor.

Update cao-onderhandelingen Rijk

Voor 1 juli willen we eruit zijn

In de voorstellen zie je wat beide kanten op tafel hebben gelegd. Tijdens de eerste ronde hebben beide partijen toelichting gegeven op de voorstelen en was er ruimte om door te vragen. We hebben de ambitie om er voor 1 juli uit te komen met elkaar. Dat betekent stug doorgaan. In de week van 22 juni hebben we weer 2 rondes gepland.

Flinke verschillen overbruggen

Er valt nu nog niks zinnigs te zeggen over de uitkomst. Als je de voorstellen hebt gelezen, zie je dat er flinke verschillen te overbruggen zijn. Mocht je ons iets willen meegeven of denk je: het zou goed zijn als de werkgever dit geluid van de werkvloer hoort, mail dat dan naar caorijk@fnv.nl. We kunnen niet op alle mails reageren, maar weet dat ze wel gelezen worden voordat we het volgende gesprek met de werkgever ingaan.

Lees de voorstellen