Geef je mening over het akkoord cao HBO 2020-2021

Stemmen kan tot 5 juni

Door Redactie 29 mei 2020

We hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao HBO. Het is een akkoord dat in een bijzondere tijd tot stand is gekomen. Midden in de coronatijd waarin het grootste deel van het werk van de hogescholen naar huis werd verplaatst. Een periode waarin ook heel veel van jou en je collega’s is gevraagd en die soms geleid heeft tot forse werkdruk.

Geef je mening over het akkoord cao HBO 2020-2021

Ook daarom vonden wij het van belang een cao-akkoord te kunnen presenteren. Dat betekende wel dat we terughoudend zijn geweest in het aantal afspraken dat we wederzijds nu konden maken. Voordat de nieuwe cao een feit is, mag jij als FNV-lid je mening geven. We hebben de belangrijkste punten op een rij gezet. Lees het goed door en breng daarna je stem uit.

Hoofdpunten cao

• De cao krijgt een korte looptijd, namelijk van 1 april 2020 tot en met 31 december 2020.
  • Afspraken over een structurele loonsverhoging van 2,75% per 1 juli aanstaande en een eenmalige pensioengevende uitkering van € 880 bij een volledig dienstverband.
  • Afspraken over beoordelen en belonen, duurzame inzetbaarheid, functiewaardering en faciliteiten voor de medezeggenschap.
  • Ten slotte zijn er afspraken gemaakt over technische wijzigingen in de cao.

Geef je mening

We leggen het akkoord met een positief advies aan je voor. We zijn benieuwd wat jij ervan vindt. Het laatste woord is aan jou als FNV-lid. Je kunt tot uiterlijk vrijdag 5 juni je stem uitbrengen.

Breng je stem uit