Nieuwe successen personeelszorg bij ministeries van Financiën en OCW

Door Redactie 13 februari 2020

FNV Overheid wil dat iedere Rijksmedewerker toegang heeft tot laagdrempelig en onafhankelijk HR-advies. Een plek waar medewerkers geholpen worden met alle persoonlijke vragen op personeelsgebied. Deze dienstverlening moet onafhankelijk, vertrouwelijk, persoonlijk en bereikbaar zijn. Wij noemen dat personeelszorg.

Nieuwe successen personeelszorg bij ministeries van Financiën en OCW

Steeds een stap dichterbij

In de cao is afgesproken dat per organisatie afspraken gemaakt worden over personeelszorg. FNV Overheid agendeert het onderwerp op steeds meer plekken binnen het Rijk. Zo boeken we successen en komen we steeds een stap dichterbij een Rijksbreed aanbod van personeelszorg.

Succes bereikt

Door onze inzet is in januari een pilot personeelszorg gestart op het kerndepartement van het ministerie van Financiën. Bij dit InfoPuntPersoneel kunnen medewerkers terecht met al hun vragen over hun persoonlijke werksituatie, die vertrouwelijk en onafhankelijk worden beantwoord. Ook bij OCW hebben we een succes bereikt. Na evaluatie is gebleken dat de pilot ‘HR voor de medewerker’ voorziet in een behoefte. Deze voorziening wordt nu structureel aangeboden aan de medewerkers.

Samen kunnen we veel bereiken

Dit is goed nieuws voor de medewerkers van Financiën en OCW. Wil jij ook een pilot personeelszorg voor jezelf en je collega’s? Bespreek het eens met je collega’s. Kaart het aan bij de ondernemingsraad en neem contact op met jouw FNV-bestuurder. Samen kunnen we veel bereiken.

Meer informatie over personeelszorg