Staatssecretaris Snel neemt rapport FNV in ontvangst

Door Redactie 3 december 2019

FNV heeft het rapport 'Hoor de klok luiden' aan de staatssecretaris van Financiën Menno Snel overhandigd. In het rapport staat dat medewerkers van de Belastingdienst zich onveilig voelen op hun werk.

Staatssecretaris Snel neemt rapport FNV in ontvangst

Foto: v.l.n.r. Gienus Huisman, Mieke van Vliet, staatssecretaris Snel en Fred Peeters

Dank en waardering

Staatssecretaris Snel sprak zijn dank en waardering uit voor de inzet van de FNV. Hij noemde de aanbevelingen van het rapport zeer welkom. De uitkomsten van het rapport worden meegenomen in de vernieuwing van de Belastingdienst.

Zorgen om de veiligheid en sfeer op de werkvloer

Dit gaat met name op voor de vierde pijler van de vernieuwing, de cultuurverandering. Het rapport 'Hoor de klok luiden' is gebaseerd op een vragenlijst die door ongeveer 1000 medewerkers van de Belastingdienst is ingevuld. In het rapport uiten de medewerkers zorgen om de veiligheid en de sfeer op de werkvloer. Over de aanpak hiervan hebben FNV-bestuurders Mieke van Vliet, Fred Peeters en Gienus Huisma uitgebreid van gedachten gewisseld met staatssecretaris Snel en de p-SG Han Van Gelder.

Bron: Rijksoverheid.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.