Onderhandelingen nieuwe cao primair onderwijs vastgelopen

Door Redactie 25 november 2019

De cao-onderhandelingen tussen de vakbonden en werkgevers zijn afgebroken. Het liep stuk op het loon dat de werkgever bood: wij eisen in totaal 4%, de werkgever biedt 3%. Hiermee zou jouw loon een vol procent achterblijven ten opzichte van de loonsverhoging in andere publieke sectoren.

Voorlopig geen loonsverhoging

Doordat de cao-onderhandelingen stilliggen, blijft een loonsverhoging voorlopig uit. En dat terwijl het hard nodig is om het beroep aantrekkelijker te maken. AOb-voorzitter Eugenie Stolk: ‘Dit is echt heel jammer. De leden van de bonden hebben keihard gestaakt voor een blijvende investering. Niet eenmalig. We hebben alles geprobeerd om tot een nieuwe cao te komen, maar door de opstelling van de werkgevers is dat niet gelukt.’

Staking 6 november

Eerder deze maand lag het onderwijs in het primair en voortgezet onderwijs nog grotendeels plat door een landelijke staking. Samen riepen we op dat er een structurele oplossing van de problemen waar het onderwijs mee te maken heeft moet komen. Maar die oplossing lijkt niet dichterbij gekomen. Wij blijven dan ook, samen met de AOb, knokken voor jullie eisen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.