Kraanmachinisten gezocht

Doe mee met het onderzoek over hoe jij je werk veilig(er) kunt doen

Door Redactie 19 september 2022

Een groepje verontruste kraanmachinisten heeft aandacht gevraagd voor iets waar zij zich zorgen over maken: veiligheid. Er is door ons vervolgens een cao-afspraak gemaakt om te onderzoeken wat zou moeten gebeuren om het werk van de machinist veiliger te maken. En dus automatisch ook voor de andere werknemers op de bouwplaats. Dat onderzoek gaat binnenkort beginnen. Doe jij mee?

Onveilige situaties

Kraanmachinisten maken zich zorgen over het volgende: als je je TCVT certificaat hebt gehaald, dan mag je meteen vanaf dag één in de meest lastige situaties werken. Bijvoorbeeld bij meerdere kranen die in elkaars bereik draaien.

Hoe wordt het veiliger?

Uit het onderzoek dat binnenkort start, moet duidelijk worden hoe het werk van een kraanmachinist veiliger kan. Hans Crombeen, bestuurder bij FNV Bouwen & Wonen, gaat dat onderzoek begeleiden. Hij is daarvoor op zoek naar kraanmachinisten die hem daarbij willen helpen.

Klankbordgroep

De bedoeling is dat er een klankbordgroep komt voor kraanmachinisten die meepraten en meedenken om het werk veiliger te krijgen. Door bij elkaar te komen (avond) of door Teams vergaderingen. Net waar de voorkeur van de groep vanuit gaat. Dus ben je kraanmachinist en heb je ideeën om je werk veiliger te maken? Meld je dan bij Hans via bouw@fnv.nl.

Meld je aan via bouw@fnv.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.