De cao-onderhandelingen Schilders gaan van start

Wat wil jij? Vul nu de (korte) enquête in!

Door Redactie 08 juli 2021

De huidige cao voor de Schilders- Afwerkings- en Glaszetbedrijven (SAG) loopt af op 1 oktober aanstaande. Vul de enquête in om te laten weten wat jij belangrijk vindt voor een nieuwe cao!

Te veel verslechteringen

In 2016 kwamen wij samen met het CNV niet tot een akkoord over een nieuwe cao met OnderhoudNL. De reden hiervoor was dat het bod van de werkgevers voor jou teveel  verslechteringen zou inhouden. Vervolgens werd toen een (slechte) cao afgesproken met LBV, die wél akkoord gingen met het te magere bod van de werkgevers.

We eisten en kregen een plek aan tafel

Vorig jaar eisten we van OnderhoudNL en LBV dat als er weer onderhandeld gaat worden over een nieuwe cao (per 1 oktober 2021), dat de FNV dan in ieder geval weer hierover kan meepraten. Met onze eis zijn ze inmiddels akkoord gegaan.

Wat vind jij belangrijk?

Via de enquête kun je aangeven wat jij belangrijk vindt voor de nieuwe cao. Ook als je niet lid bent van de FNV, mag je de enquête invullen. Deel deze enquête met zoveel mogelijk collega's. Invullen kost je niet meer dan 5 minuten.

Vul nu de enquête in

Nog een enquête van je werkgever

Misschien krijg je binnenkort een e-mail van je werkgever met een uitnodiging voor deelname aan een ‘voorkeurenscan arbeidsvoorwaarden’. Doe er gerust aan mee. FNV heeft kunnen meepraten over de vragen en krijgt ook de antwoorden.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Stuur dan een mailtje naar afbouw@fnv.nl .