OnderhoudNL en vakbonden starten overleg nieuwe cao SAG

Door Redactie 15 juni 2021

Werkgeversorganisatie OnderhoudNL en de vakbonden CNV Vakmensen, FNV en LBV zijn verkennende gesprekken gestart in aanloop naar onderhandelingen over een nieuwe cao. De huidige cao voor de Schilders- Afwerkings- en Glaszetbedrijven (SAG) loopt op 1 oktober a.s. af.

Goede redenen om weer mee te doen

Nadat er in 2016 geen overeenstemming werd bereikt over een nieuwe cao tussen OnderhoudNL en FNV en CNV Vakmensen, werd er een cao gesloten met LBV. FNV en CNV hebben aangegeven dat er goede redenen zijn om deel te nemen aan het overleg over een nieuwe cao. Inmiddels zijn er ook al gesprekken gaande over een regeling voor eerder stoppen met werken voor zware beroepen.

Bestuurder Peter Roos: De FNV vindt het belangrijk dat er draagvlak is onder werknemers voor een cao. Onze leden verwachten ook dat wij ons inzetten voor goede cao-afspraken.

Start onderhandelingen na de zomer

De informele verkennende gesprekken zijn gepland voor de zomervakantie. In september zullen de formele cao-onderhandelingen gaan plaatsvinden.