Corona en je werk in de bouw

Blijf opletten

Door Redactie 14 april 2021

We zijn al ruim een jaar aan het werk met corona in het land. En dat zal voor lang niet iedereen even makkelijk geweest zijn. Toch moeten we de regels blijven volgen. Voor onszelf en voor de mensen om ons heen die we lief hebben.

Regels volgen blijft belangrijk

Je werkgever of opdrachtgever moet voor een veilige werkplek zorgen. Maar het is aan jou om zoveel mogelijk de regels na te leven. En ook al heb je het nu al zo vaak gehoord, het blijft bijvoorbeeld belangrijk dat je op anderhalve meter afstand blijft. Tenzij het werk er (kort) om vraagt. Ook in de keet. En dat je je handen blijft wassen, geen gereedschap deelt, thuisblijft als je je niet lekker voelt enzovoort.

Hier vind je alle regels op een rij

Op de website van de Helpdesk Corona voor de Bouw & techniek vind je een overzicht van alle afspraken en regels die gelden. Deze site is altijd actueel. Kijk ook bij de veel gestelde vragen.

Wat als je werkgever niet meewerkt?

Als je de regels niet kunt volgen omdat je werkgever of opdrachtgever ze niet naleeft, dan kun je de Helpdesk Corona mailen, bellen en ermee chatten. De helpdesk kan dan contact opnemen met het bedrijf. Natuurlijk is het het beste als je er zelf uitkomt, maar dat lukt niet altijd. Ook kun je bellen met ons FNV Contactcenter. Het nummer is 088 - 368 0 368.