Nieuwe aanpassing coronaprotocol Woondiensten

Door Redactie 11 januari 2021

Veilig je werk als corporatiemedewerker doen in tijden van corona. Vorig jaar stelden we hiervoor samen met het CNV en Aedes een handreiking op. De handreiking ‘1,5 meter samenleving’ is geactualiseerd. De punten over het dragen van mondkapjes in publieke ruimten zijn aangepast.

Mondkapjes in publieke ruimten

In de laatste versie van 8 januari zijn de punten over het dragen van mondkapjes in publieke ruimten geactualiseerd. In het protocol stond eerst dat je als vakman geen mondkapje hoefde te dragen in een publieke ruimte als je je werkgebied had afgezet. Dit klopt inmiddels niet meer. Ook al zet je je werkgebied af in een publieke ruimte, dan moet je alsnog een mondkapje dragen.

Twijfel je over naleving? Meld het!

Wij gaan er vanuit dat iedereen op een verantwoorde wijze de richtlijnen uit deze handreiking naleeft en actief met elkaar het gesprek voert over de situaties waarin dat lastig is. Als je twijfelt over de naleving van de richtlijnen, meld dit bij de corona-coördinator binnen jouw organisatie, je leidinggevende of je werkgever. Als je FNV-lid bent kun je natuurljik ook bij ons terecht!

Bekijk de laatste versies