Medewerkers houtverwerkende industrie in actie voor een goede cao

portret Ron Sinnige
Door Ron Sinnige 06 maart 2019

Medewerkers van PKF Pallets in Oud Gastel verlengden op 5 maart hun pauze om aan te geven dat het tijd is voor meer loon en een goed pensioen. Op 6 maart deden collega’s bij Faber Pallets in Assen hetzelfde.

Medewerkers bij Faber Pallets in Assen  verlengden op 6 maart hun pauze om aan te geven dat het tijd is voor meer loon en een goed pensioen

Peter Ansems, bestuurder FNV Bouwen en Wonen: ‘De acties zijn geslaagd, de mensen hebben een duidelijk signaal afgegeven. Veel mensen zijn bereid om hun stem te laten horen. Op 7 maart is de vierde onderhandeling voor de cao Houtverwerkende Industrie. Ik ga ervan uit dat we eruit komen. Lukt dat niet, dan komen er ongetwijfeld vervolgacties.'

Cao-inzet

In de cao-onderhandelingen zet de FNV in op 4% loonsverhoging. Daarnaast willen werknemers gezond hun pensioen halen. Ansems: ‘Daarvoor is het nodig dat werktijden niet verder worden geflexibiliseerd en dat er afspraken worden gemaakt over eerder stoppen met werken.'