Sociaal Fonds doet onderzoek onder dakdekkers

Hoe blijf jij gezond tot je pensioen?

Door Redactie 27 november 2019

Het onderzoek wordt gedaan om erachter te komen wat jij nodig hebt om gezond aan het werk te blijven tot je pensioen. Bureau USP Marketing Consultancy belt hiervoor in december met dakdekkers. Dat doen ze op verzoek van Stichting Sociaal Fonds voor de Bitumineuze en Kunststof Dakbedekkingsbedrijven (SF BiKuDak).

Dakdekker aan het werk

Waarom een onderzoek?

De vragen in het onderzoek gaan onder andere over je opleidingsniveau en gezondheid. En of je verwacht dat je al werkend als dakdekker je pensioen haalt. Ook vragen ze of je de weet welke regelingen er in je cao staan voor oudere werknemers en of je die gaat gebruiken.

Door het onderzoek komen we er achter of de regelingen die er nu zijn voor oudere werknemers goed genoeg zijn. Of dat er toch meer ondersteuning nodig is van je werkgever of de bedrijfstak. Meer maatwerk dus, aangepast op jouw werkzaamheden. Dat is goed voor jou en voor je werkgever.

Bedankt voor je hulp

Als je gebeld wordt voor het onderzoek dan is dat na werktijd. We hopen dat je eraan mee wilt werken. Alvast onze dank daarvoor.

Het onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt met een bijdrage uit het Europees Sociaal Fonds (ESF).