Wat wil jij regelen in de cao Bouw en Infra 2020?

portret Hans Crombeen
Door Hans Crombeen 23 september 2019

Binnenkort starten de onderhandelingen over de nieuwe cao Bouw en Infra. Om het gesprek met de werkgevers goed te kunnen voeren vragen we onze leden welke onderwerpen volgens hen op de agenda moeten staan. De looneis voor 2020 wordt centraal vastgesteld door de FNV.

Zwaar werk regeling

Het pensioenakkoord geeft de sector Bouw en Infra een kans om een regeling af te spreken voor mensen die zwaar werk verrichten. Die regeling kan pas ingaan per 1 januari 2021. Dat betekent dat wij voorzien dat de komende cao maximaal voor een jaar zal worden afgesproken. In dat jaar gaan wij met de werkgevers een regeling ontwerpen. Zodat we die kunnen laten ingaan op het eerste moment dat het mag. In de komende cao zal dus nog niet de regeling staan, maar wel de opdracht tot het ontwerp ervan. Een opdracht aan werkgevers en vakbonden.

Veel vragen

We leggen je een groot aantal vragen voor, meer dan je van mij gewend bent. Dat is niet voor niets. In 2020 staan een groot aantal onderwerpen op de agenda, waarbij ik graag hoor wat de leden vinden.

Het invullen kost ongeveer 10 minuten. De gegevens zijn anoniem en niet te herleiden tot een persoon. De gegevens worden uiteraard alleen gebruikt voor de gesprekken over de cao. Mocht je na verloop van tijd de vragenlijst nog niet hebben ingevuld, dan kan het zijn dat je een herinnering ontvangt.

Het helpt mij als vakbondsbestuurder enorm als je de vragen wilt beantwoorden. Met deze informatie kan ik jouw belangen aan de onderhandelingstafel goed vertegenwoordigen.

Vul de vragenlijst in